Frukostar!

Nu är jag lite hemsk, men jag glömde fota frukosten innan jag åt den... Så bild kanske kommer imorgon eller så om jag inte är för snabb då heller :D
Men nu ska ni få recept på tre väldigt härliga frukostar, som jag brukar variera mig med :D
1. Havregrynsgröt!

1 dl havregryn
2 dl vatten
lite salt, efter smak.
av. bär, sylt eller mjölk
Skitgott med havregrynsgröt på morronen, jag blir riktigt mätt. Det är bara att blanda ner allt i en tallrik, utom tillbehören, och köra in i micron 2-3 minuter.
2. Turkisk Yoghurt!
2 dl turkisk yoghurt
½ dl havregryn
En ännu lättare frukost, jag brukar blanda ner allt i ett glas och äta med sked, skitlätt faktiskt :D
3. Smoothie
2 dl mjölk
frukt/bär
½ dl havregryn
ev 1 skopa glass
En skitbra frukost för den som pendlar, då man bara behöver slänga ner allt i mixer och sen häller men ner det i en flaska, mitt recept funkar bra med en vanlig 0.5 L petflaska. Ganska skönt att kunna äta frukosten på tåget, men då rekommenderar jag inte att ha i glass den då, för på vägen till mitt tåg så hinner den smälta och då gör den inte så att det blir kallt längre.
Självklart kan man leka lite med recepten, jag försöker alltid att göra något nytt och det ända som håller sig helt efter recept är havregrynsgröten ^^
Men det var allt för mig, nu ska jag skriva lite på min fina uppsats som ska vara inne på fredag, och vid 21 så blir det ut på en tur, för då ska svettet rinna :D


Kommentarer
asta

tjenare. nu är tävlingen om att vinna munk halsbandet avslutad. klicka in på bloggen och se om just du vann! . kram

2011-10-12 @ 20:15:42
URL: http://pastiss.blogg.se/
sanna

Fin blogg !

2011-10-18 @ 17:21:03
URL: http://wesalainen.devote.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0