Herbalife!

Kände för att förklara lite vad Herbalife är!
Herbalife är en diet där man ska dricka två stycken proteinshake som man dricker två gånger om dagen och sen äter man en normal måltid. Man får själv välja när man ska äta den vanliga måltiden. Det är rekommenderat att äta måltiderna på samma tidpunkt varje dag och att inte äta den vanliga måltiden på kvällen, då man får i sig mindre kalorier i så fall.
Den här dieten innehåller väldigt mycket vitaminer som dem flesta människor inte får i sig, även om dem inte bantar. Det ända kosttillskottet jag använde under min Herbalife-tid var omega 3, men det har jag tagit i flera år.
Det finns flera olika saker man kan köpa till Herbalifen, som extra pulver med mer protein eller små bars man kan äta under dagen. De  har även egna kosttillskott som ska göra dieten ännu bättre. Men såklart så duger den som den är.
Den finns i flera smaker, jag har provat choklad, caffe latte, tropical fruit och jordgubb. Sen finns det också vanilj :) Fast caffe latten och tropical fruit är godast, så det blir det nästa gång.
Min "matschema" under Herbalife:
Fruskost = Shake med dubbel mjölk (det ska vara 2 msk pulver och 2.5 dl mjölk i varje shake) & omega3
Lunch = Så nyttig alternativ som möjligt jag kan få i skolan/en nyttig måltid hemma, ofta sallad)
Eftermiddag = Äpple / morot om jag blir sugen
Middag = Shake & omega3
Kväll = äpple / morot om jag blir sugen
Man kan även äta morotstavar, gurkstavar eller liknande när man dricker sin shake, för att få tugga på något om man har det behovet. Man kan även bland ut med andra saker än mjölk, som yoghurt eller vatten.
Personligen föredrar jag att dricka min shake kall, men min mami brukar värma den lite i micron för att få i sig varm mat.
Det är också väldigt bra att dricka mycket vatten, eftersom man kommer bli hungrig fort, då du bara dricker maten. Så genom att dricka vatten väldigt ofta så fyller du upp magen så du känner att det är fullt och du blir inte lika hungrig.


Kommentarer
Louise - foto

Aha, där ser man. :3

2011-09-26 @ 16:18:06
URL: http://wizy.blogg.se/
Mia

Vet du... du borde bli distributör! Du marknadsför ju produkten i dess helhet riktigt bra! Å jag lovar... gör du rätt kan du tjäna mycket pengar på på bara 2 timmar om dagen!

2011-09-27 @ 21:24:53
URL: http://miablo.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0