Hur gick jag ner?

Har fått lite frågor om hur jag lyckades gå ner i vikt, så jag tänkte försöka förklara lite lätt, fast det kommer säkert bli skitkonstigt ändå, så fråga om det är något du inte fattar :3
Men iaf, jag funderade länge på vilken konstig diet jag skulle börja med, men jag kom fram till att jag inte ville börja med någon, för man skulle behöva ta bort så sjukt mycket av det goda, så jag valde att "hitta på en egen diet", som ni ska få höra lite om nu :)
Det första man ska göra är att väga sig och skriva upp sin vikt, och efter det så äter man som man brukar i två veckor. Då efter två veckor så kan man se hur mycket man gått upp/ner elelr om man har stannat. Och då måste man tänka efter, har man gått ner så mycket man önskat under veckorna och om man vill gå ner fortare.
Det är då själva huvudtanken med dieten som ska "användas", du ska nu byta ut något i din kost mot något nyttigare. Så vi säger att du kanske dricker runt fyra liter dricka på två veckor, byt ut minst två liter mot vatten istället. Och du kan såklart byta ut fler än en sak, det här var bara ett exempel.
Nu ska vi kolla lite närmare på hur man ska äta sin måltid. Man ska försöka äta en måltid 3 ggr/dag, och sen är det alltid gott att ta en frukt då och då på dagen. När du äter så finns det två fina regler, du ska inte äta dig mätt och inte äta kaloririk mat på kvällen.
Anledningen till att du inte ska äta dig mätt är då kommer du kommer få i dig mer kalorier om du äter tills du är mätt, du ska helt enkelt äta tills du inte känner dig hungrig. Det kommer göra att du blir hungrig igen forttare, men då är det bara att ta en frukt.
Du ska tänka efter vad du äter på kvällen, och så att du inte äter det så sent. För om du äter mat med många kalorier så kommer dem att lagras som fett, eftersom man brukar ta det lugnt på kvällen. Så en tidigt och nyttig kvällsmat är det bästa, och om du blir lite hungrig, ät en frukt.
Och nu kommer jag till allas favoritdel, motion.
Det är faktiskt inte så farligt som det låter, och man kan köra "min diet" utan att motionera, men det kommer gå fortare med motion. Och nu pratar jag inte om att vara ute och springa långt varje dag, det räcker med hyfsat snabba promenader. Jag går minst 40 minuter om dagen, uppdelat på två ställen, till och från tåget, då jag pendlar till skolan. Sen kan man alltid gå mer om man vill. Så försök att hitta stället där du är tvungen att gå, skit i och ta bussen till skolan om det går, även om det kanske betyder att du måste gå runt en halvtimme.
En annan bra sak är att äta frukost innan morgonträningen, så jag äter min på tåget, för direkt när man vaknar så är man helt tom och då måste kroppen ta från våra reserver i kroppen för att orka, så då försvinner fettet.
Det är väll det jag har att säga just nu, för jag kommer helt ärligt inte på något mer just nu. Men känn er fria att fråga något så svarar jag om jag kan :D
fin jämförelsebild!
<-- juni 2010 ---- juli 2011 --->


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0